Sådan slog vi den månedlige omsætningsrekord med 13,8%

ButikRikke sælger plus-size tøj til kvinder. Shoppen var en smule outdated, og måske ikke den hurtigste på blokken. Da ButikRikke.dk allerede er på Shoporamaplatformen, var det nemt for mig, at opsætte mit eget Shoporamadesign.

Opsummering af casen

Få en kort opsummering af casen her.

5 stjerner

"Vores feedback fra kunderne er, at de får en god oplevelse og salget er steget!"

10.000 kr

Var den samlede pris, for at opsætte nyt design på shoppen.

13,8%

Vi slog den månedlige omsætningsrekord med hele 13,8% første måned med det nye design

AOV+

AOV steg, da vi gjorde det muligt at tilkøbe matchende tøj og tilbehør

26%

Mere organisk trafik i følge SEMrush, fra søgemaskiner som Google og Bing

Hastighed

Siden består nu Pagespeed Insights testen, baseret brugernes faktiske oplevelse

Du kan se det endelige resultat her.

Det startede med...

Okay - det lød som starten på et eventyr. Det var ikke meningen. Lad os komme i gang 😅

Første gang jeg hørte fra Heidi fra ButikRikke, var da de overvejede at flytte en af deres øvrige webshops til Shoporama.

Jeg fik sat nogle demoer op, så de fik mulighed for at se hvordan det kunne komme til at se ud, og hvor hurtige siderne ville blive.

Efter lidt tænketid, blev det dog til et nej tak, da de havde hørt diverse skrækhistorier om migreringer, som ikke går godt.

Desuden vidste de også godt, at det ville kræve en del arbejde af dem selv, og det passede derfor ikke så godt på nuværende tidspunkt.

Fast forward nogle måneder

Jeg har udviklet mit eget tema til Shoporama, og det udvikler jeg hele tiden lidt på.

På det her tidspunkt har jeg netop opsat funktionalitet, som gør det muligt, at oprette custom størrelsesguides.

Det er blevet efterspurgt af nogle af kunderne, og jeg tænkte, det kunne være relevant for en butik som ButikRikke, der jo sælger tøj til kvinder.

Heidi er vild med idéen, så vi beslutter at smide designet på ButikRikke, som ALLEREDE ER på Shoporamaplatformen.

Derfor kræver det ikke den helt store migrering, opdateringer af URL'er, redirects osv. Det er en nem opgave, da vi egentlig bare smider mit design på den eksisterende biks.

Det vil sige, at Heidi (ButikRikke) får en helt ny webshop, men beholder alle hendes indstillinger, produkter, kategorier, beskrivelser, titles/descriptions og alt det andet.

Det eneste hun skal gøre, er at bruge den indbyggede Pagebuilder, til at designe og oprette en forside, som hun er glad for. Derudover skal hun også oprette en menu/footer, som også gøres med Pagebuilderen.

Så hvorfor steg omsætningen med 13,8%?

ButikRikkes gamle design var langsomt, en smule outdated og ikke så brugervenligt.

Den endelige pris var 10.000 for designet, men skulle de have hyret mig til at sidde og opdatere kode, design og performanceoptimere, så var det sikkert blevet langt dyrere i sidste ende.

Og det smarte her, er at det nye design i forvejen er optimeret på hastighed, UX, konvertering og alt det andet.

Desuden fik ButikRikke stor gavn af nogle smarte funktioner som fx gør det lettere at sælge mere og øge AOV.

Shop the look funktion ecommerce

Det er eksempelvis blevet lettere at tilkøbe bukser, trøjer, tasker eller hvad end modellen på billedet har på.

Så hvis kunden befinder sig på produktsiden for en t-shirt, og modellen på billedet har et par flotte bukser og en taske, så vil kunden have mulighed for at krydse her og tilkøbe det hele på én gang.

Performance optimeret core web vitals

Derudover, så ved vi jo allerede, at hastighed er vigtigt for brugerne. Derfor er shoppen blevet lynhurtig. Siden bliver nu også vurderet til at været 'Bestået' i følge Core Web Vitals. Det kan du fx. se herover.

Faktisk er der alt for mange webshops, som ikke består testen. Så prøv eventuelt at teste din egen side her, så du kan se om den består eller fejler.

Testen er baseret på data fra de seneste 28 dage. Hvis din side ikke har særlig meget trafik, er det ikke sikkert du kan få vist et resultat.

Hastighedstest Pagespeed Insights

Og så skader det jo heller ikke, at den samlede vurdering af desktop nu scorer 99/100 på effektivtet. Derudover rammer den også flotte 100/100 på både Optimale Løsninger men også på SEO.

Konklusion

Det jeg synes der er vigtigt at huske her, er at vi jo ikke har udført det helt store arbejde.

Altså, vi har fx ikke opdateret samtlige titles/descriptions, oprettet nyt indhold, tilkøbt backlinks eller lign.

Vi har rent faktisk bare taget en eksisterende webshop, og lagt et moderne og optimeret design derpå.

Designet har jeg udviklet på over 7-8 måneder efterhånden, så for mit vedkommende er det jo rart at se, at det også virker.

For ButikRikke betyder det, at deres webshop...

  • nu anvender semantisk HTML
  • er lynhurtig som vist herover
  • er moderne og nem at navigere i
  • sælger mere, med smarte mersalgsfunktioner
  • anvender de seneste teknologier fra Shoporama
  • og meget meget mere

Til sidst vil jeg bare sige, at Heidi fra ButikRikke blev så glad for resultatet, at hun har valgt, at jeg skal stå for at migrere 2 øvrige webshops også.

Hvis du selv overvejer at få opsat designet, så kan du blive klogere på prisen, performance, funktioner, features og meget mere her.

Se designet her